4mobility
Zgarnij 10zł za pierwszą jazdę. Pobierz aplikację i jedź.
Pobierz

FAQ

Dostęp do usługi mogą otrzymać osoby, które ukończyły 21 lat i posiadają polskie prawo jazdy kategorii B. Osoby posiadające obywatelstwo lub prawo jazdy inne niż polskie dodatkowo muszą przesłać skan lub zdjęcie karty pobytu wraz z numerem PESEL na adres: [email protected].

CS BAZOWY
Rejestracja w systemie bazowym 4Mobility polega na wypełnieniu i przesłaniu krótkiego formularza: https://zarejestrujsie.4mobility.pl wraz ze zdjęciem bądź skanem obu stron Twojego prawa jazdy. Następnie zostaniesz poproszony o wykonanie przelewu weryfikacyjnego na kwotę 1 zł. Pamiętaj, że przelew musi być wykonany z Twojego konta bankowego. Po zaksięgowaniu wpłaty na koncie 4Mobility otrzymasz maila z linkiem do aktywacji konta, a po jego akceptacji wyślemy do Ciebie e-mail i SMS z linkiem do założenia konta w systemie 4Mobility Płatności, w którym konieczne będzie podpięcie karty płatniczej. Na koniec pozostaje tylko zainstalowanie aplikacji mobilnej i możesz zacząć korzystać z aut 4Mobility.

CS OTWARTY
Aby korzystać z car sharingu otwartego 4Mobility pobierz naszą aplikację , dostępną na systemy mobilne iOS i Android:

Do rejestracji w aplikacji będziesz potrzebował zdjęcia swojego prawa jazdy, numer PESEL oraz karty płatniczej (debetowej lub kredytowej). Twoje konto zostanie aktywowane po zaksięgowaniu na koncie 4Mobility przelewu weryfikacyjnego (w wysokości 1 zł), który możesz wykonać za pomocą:

  • przelewu tradycyjnego,
  • przelewu natychmiastowego pay-by-link
Dane do przelewu otrzymasz na adres e-mail podany podczas rejestracji. Pamiętaj, że przelew musi być wykonany z Twojego konta bankowego.

CS BAZOWY
Aplikacja 4Mobility jest dostępna na systemy mobilne iOS i Android:
Pobierz z Google Play Pobierz z App Store

Aby zalogować się do aplikacji, użyj adresu e-mail i hasła, które podałeś podczas zakładania konta w systemie 4Mobility.

CS OTWARTY
Aplikacja 4Mobility jest dostępna na systemy mobilne iOS i Android:
Pobierz z Google Play Pobierz z App Store

CS BAZOWY
Auto możesz odebrać w dowolnej bazie 4Mobility. Lista aktualnych baz dostępna jest na stronie www.4mobility.pl. Wyjątkiem są auta elektryczne, które odbierasz i oddajesz w tej samej bazie - przy biurowcu D48 (ul. Domaniewska 48).

CS OTWARTY
Samochody znajdziesz w wyznaczonej strefie (jej obszar możesz sprawdzić na www.4mobility.pl lub na mapie w aplikacji mobilnej). W aplikacji wybierz auto znajdujące się blisko Ciebie i zarezerwuj je – masz 15 minut na dotarcie do samochodu.

CS BAZOWY
Rezerwację możesz wykonać przez aplikację mobilną lub aplikację w wersji webowej 4Mobility. Pamiętaj jednak, że samochód otwierasz smartfonem, więc zainstalowanie aplikacji mobilnej 4Mobility jest konieczne. Wybierz najdogodniejszą dla Ciebie bazę, następnie podaj szacunkowy czas trwania rezerwacji oraz dystans, jaki w tym czasie planujesz pokonać (dzięki temu będziesz mógł zobaczyć orientacyjny koszt Twojej rezerwacji). Na końcu wybierz samochód, który najbardziej odpowiada Twoim wymaganiom. I gotowe!

CS OTWARTY
Rezerwację wykonasz w aplikacji. Po kliknięciu na mapie ikony wybranego przez Ciebie samochodu pojawi się jego dokładna lokalizacja, stan paliwa oraz opcja rezerwacji. Masz 15 minut na dotarcie do auta.

CS BAZOWY
Jeżeli w wybranej przez Ciebie lokalizacji nie ma samochodu, może to oznaczać, że dostępne samochody zostały już wynajęte albo dana lokalizacja służy tylko jako baza parkingowa (gdzie możesz dogodnie zaparkować samochód podczas korzystania). Jeżeli potrzebujesz samochodu na dłuższy okres (lub dłuższą podróż), poprosimy o kontakt z naszą infolinią: 222-288-455.

CS BAZOWY
Auto otworzysz za pomocą aplikacji mobilnej 4Mobility na Twoim smartfonie. Po uruchomieniu aplikacji kliknij kółko z symbolem kluczy (najbliższa rezerwacja). Zostaniesz poproszony o potwierdzenie posiadania ważnego prawa jazdy. Po potwierdzeniu, wyświetli się ikona pobierz wirtualny klucz, a po jej kliknięciu ikony przedstawiające - otwartą kłódkę oraz zamkniętą kłódkę. Po kliknięciu ikony z otwartą kłódką samochód otworzy się automatycznie. Od tego momentu Twoja rezerwacja zmienia status z przyszłej na bieżącą i możesz rozpocząć korzystanie z samochodu zgodnie z potrzebami Twojej rezerwacji.

CS OTWARTY
Auto otworzysz za pomocą aplikacji mobilnej na Twoim smartfonie. Będąc przy samochodzie naciśnij ikonę otwartej kłódki. Twoja rezerwacja właśnie rozpoczęła się! Masz 2 minuty na sprawdzenie auta i od tej chwili rozpoczyna się naliczanie czasu.

CS BAZOWY
Po zakończeniu jazdy z poziomu aplikacji mobilnej 4Mobility, klikając na ikonę zamkniętej kłódki możesz zamknąć samochód. Następnie pokaże się przycisk "Zakończ rezerwację", system poprosi Ciebie o zaznaczanie poziomu czystości samochodu (w skali od 1 do 5) oraz wprowadzenie opisu ewentualnych uszkodzeń, jeżeli jakieś zauważysz. Na koniec kliknij ikonę "zwróć wirtualny kluczyk" - Twoja rezerwacja jest zakończona!

CS OTWARTY
Upewnij się, że klucz, karta paliwowa i dokumenty znajdują się w odpowiednim uchwycie w schowku. Zamknij samochód w aplikacji klikając ikonę zamkniętej kłódki, a następnie przycisk „Zakończ”.

CS BAZOWY
W trakcie korzystania z samochodu masz możliwość zmiany czasu korzystania przy użyciu aplikacji mobilnej. Jeśli nie możesz wydłużyć czasu korzystania w aplikacji, skontaktuj się z naszą infolinią: 222-288-455. Chcąc skrócić rezerwację, zwróć samochód po prostu wcześniej - zapłacisz za realny czas rezerwacji.

Samochodami 4Mobility możesz podróżować po całej Polsce. Wyjazd za granicę wymaga zgody 4Mobility - aby uzyskać taką zgodę skontaktuj się z naszą infolinią 222-288-455.

CS BAZOWY
Podczas korzystania z samochodu możesz parkować bezpłatnie w każdej z baz 4Mobility oraz w obrębie Strefy Płatnego Parkowania w Warszawie. Listę dostępnych baz 4Mobility znajdziesz na naszej stronie www.4mobility.pl. Koszty parkowania na innych parkingach płatnych ponosisz we własnym zakresie.

CS OTWARTY
Podczas korzystania z samochodu możesz parkować bezpłatnie w obrębie Strefy Płatnego Parkowania w Warszawie. Koszty parkowania na innych parkingach płatnych ponosisz we własnym zakresie.

UWAGA! Bazy 4Mobility są dedykowane dla aut z systemu bazowego. Nie parkuj w nich podczas rezerwacji jeśli korzystasz z car sharingu otwartego 4Mobility. Jeżeli ta sytuacja się zmieni, będziemy Cię informować o nowych możliwościach.

CS BAZOWY
Samochód możesz zostawić w dowolnej z naszych baz 4Mobility lub w ramach określonej strefy (aktualnie obszar Śródmieścia Warszawy). Listę aktualnie dostępnych baz i obszar strefy oddawania aut znajdziesz na naszej stronie www.4mobility.pl. Pamiętaj, że nie musisz zwracać samochodu do miejsca, w którym go odebrałeś.

Wyjątkiem są auta elektryczne, które odbierasz i oddajesz w tej samej bazie - przy biurowcu D48 (ul. Domaniewska 48). Zakończenie rezerwacji aut elektrycznych jest możliwe po podpięciu auta do stacji ładowania. W tym celu: podepnij kabel do stacji ładowania, podepnij kabel do auta i zakończ rezerwację w aplikacji.

CS OTWARTY
Rezerwację możesz zakończyć w wyznaczonej strefie 4Mobility z wyłączeniem parkingów prywatnych i miejsc z ograniczonym dostępem (szlabany, parkingi podziemne, parkingi zamknięte itp.). Obszar strefy oddawania aut znajdziesz na www.4mobility.pl oraz na mapie w aplikacji. Pamiętaj, żeby zaparkować zgodnie z przepisami ruchu drogowego.

UWAGA! Bazy 4Mobility są dedykowane dla aut z systemu bazowego. Nie kończ w nich rezerwacji jeśli korzystasz z car sharingu otwartego 4Mobility. Jeżeli ta sytuacja się zmieni, będziemy Cię informować o nowych możliwościach.

CS BAZOWY
Po aktywacji konta w systemie 4Mobility, otrzymasz e-mail i SMS z linkiem do założenia konta w systemie 4Mobility Płatności. Mając konto w naszym systemie płatności obsługiwanym przez PayU, podepniesz aktywną kartę płatniczą (pamiętaj jedynie, aby karta miała ustawione właściwe limity na transakcje elektroniczne). Opłata wyliczona na podstawie realnych parametrów Twojej rezerwacji jest pobierana bezpośrednio, po zakończeniu każdej rezerwacji.

CS OTWARTY
Opłaty pobierane są bezpośrednio po zakończeniu każdej rezerwacji z karty płatniczej podpiętej do Twojego konta w systemie 4Mobility podczas rejestracji.

CS BAZOWY
Opłata za korzystanie z samochodu w systemie bazowym 4Mobility jest sumą dwóch elementów:

  • opłaty za czas korzystania z samochodu (program automatycznie wybiera najkorzystniejsze, najtańsze dla Ciebie rozwiązanie naliczania minutowego lub któryś z pakietów)
  • opłaty za faktycznie przejechany dystans (liczony w kilometrach)
Wyjątkiem są auta elektryczne, w przypadku których do 100 km dziennie płacisz jedynie za czas użytkowania. Po przekroczeniu 100 km naliczana jest dodatkowa opłata za każdy kilometr.

Pamiętaj, że zawsze będziesz widział prognozowany koszt przejazdu w aplikacji 4Mobility przed zrobieniem rezerwacji.

CS OTWARTY
Opłata za korzystanie z samochodu w systemie otwartym 4Mobility jest sumą trzech elementów:

  • opłaty za czas jazdy samochodem
  • opłaty postojowej – naliczanej, kiedy zaparkujesz i zamkniesz auto, ale nie zakończysz rezerwacji
  • opłaty za przejechany dystans
Aktualny cennik znajdziesz na www.4mobility.pl.

CS BAZOWY
Dokładamy wszelkich starań aby samochody były umyte i zatankowane. Jeśli jedziesz w dłuższą podróż i poziom paliwa spadnie poniżej 1/4 baku lub konieczne będzie skorzystanie z myjni, możesz zapłacić na stacji paliw Orlen przy użyciu karty paliwowej, którą znajdziesz w schowku. Nr PIN do karty paliwowej otrzymasz od nas automatycznie smsem, jeśli nie otrzymałeś nr PIN a musisz zatankować, zadzwoń do nas na infolinię: 222-288-455. UWAGA: Nasze auta tankujemy wyłącznie paliwem bezołowiowym 95!

CS OTWARTY
Dokładamy wszelkich starań aby samochody były umyte i zatankowane. Jeśli jednak zarezerwowane przez Ciebie auto wymaga dotankowania lub konieczne jest skorzystanie z myjni - zapłać kartą paliwową, którą znajdziesz w uchwycie z lewej strony schowka. Użyj znajdującego się na niej numeru PIN.
UWAGA: Nasze auta tankujemy wyłącznie paliwem bezołowiowym 95!

Nasze samochody posiadają "rozszerzone" ubezpieczenie OC, AC i NNW. W przypadku uszkodzeń powstałych z winy użytkownika lub w przypadku braku sprawcy, użytkownik ponosi opłatę równą kosztom naprawy samochodu, jednak nie więcej niż 1000 zł. W przypadku uszkodzeń nie objętych ubezpieczeniem lub gwarancją producenta samochodu lub w przypadku braku dopełnienia obowiązków związanych ze zgłoszeniem szkody, użytkownik ponosi odpowiedzialność w zakresie pokrycia pełnej wartości naprawy.

Aby otrzymywać faktury VAT wyślij do nas maila na: [email protected] z danymi firmy (nazwa firmy, adres, NIP oraz imię i nazwisko osoby lub osób które będą podpisywały umowę). W odpowiedzi prześlemy projekt umowy i uzgodnimy sposób jej podpisania. Faktury zbiorcze (miesięczne) otrzymasz na adres e-mail podany przy rejestracji.