FAQ

FAQ

Rejestracja

Z usługi mogą korzystać osoby, które ukończyły 18 lat i posiadają prawo jazdy kategorii B. Osoby posiadające obywatelstwo lub prawo jazdy inne niż polskie dodatkowo muszą przesłać skan, lub zdjęcie karty pobytu wraz z numerem PESEL na adres: info@4mobility.pl. Użytkownik, który nie utworzył konta w systemie, może korzystać z aplikacji w trybie „Wypróbuj aplikację", który pozwala zapoznać się z ogólną ofertą 4mobility carsharing. Aby zarezerwować auto konieczne jest posiadanie aktywnego konta użytkownika.

Rejestracja polega na wypełnieniu Twoimi danymi formularza rejestracyjnego wraz z przesłaniem zdjęcia obu stron Twojego prawa jazdy. Niezbędnym etapem aktywacji konta jest również wykonanie przelewu weryfikacyjnego z Twojego konta bankowego. Po wykonaniu tych czynności, w krótkim czasie otrzymasz od nas potwierdzenie aktywacji konta. Aby móc skorzystać z aut 4mobility, dodaj swoją aktywną kartę płatniczą (pamiętaj jedynie, aby karta miała ustawione właściwe limity na transakcje elektroniczne, które pozwolą na realizację płatności za usługę).

Utworzenie rezerwacji

Po zalogowaniu, aplikacja przeniesie Cię bezpośrednio do mapy. Zobaczysz na niej wszystkie auta dostępne od ręki. Po wskazaniu auta zobaczysz trasę dojścia do niego. Po wybraniu przycisku „Rezerwuj” zostanie utworzona Twoja rezerwacja. Po rozpoczęciu rezerwacji aplikacja mobilna wskazuje ilość czasu pozostało do rozpoczęcia rezerwacji.

Z naszych aut możesz korzystać tak długo, ile potrzebujesz. Wypożyczasz auto z ulicy i kończysz w dowolnym momencie w zasięgu strefy usługi 4mobility znajdującego się w ramach miasta, z którego nastąpiło rozpoczęcie rezerwacji. Jeżeli potrzebujesz samochodu na dłuższy okres (lub dłuższą podróż), sprawdź nasze dodatkowe pakiety cennikowe. Jeżeli nie znajdziesz nic pasującego, poprosimy o kontakt z naszą infolinią.

Użytkowanie samochodu

Auto otworzysz za pomocą aplikacji. Musisz znajdować się obok auta. Po wybraniu z menu „Rezerwacje aktywne” naciśnij przycisk „Otwórz”. Samochód otworzy się automatycznie. Jeżeli fizyczny kluczyk znajduje się w aucie, możesz również używać tego klucza do zamykania i otwierania podczas trwania Twojej rezerwacji - klucz znajduje się w schowku. Rekomendujemy jednak używanie aplikacji do tych czynności.

Podczas korzystania z samochodu możesz parkować bezpłatnie w obrębie Strefy Płatnego Parkowania. Wyjątkiem do tej reguły są też specjalne pakiety cennikowe, w których Klient sam ponosi koszty parkowania w Strefie Płatnego Parkowania (informacja podana jest w opisie każdego pakietu). Koszty parkowania na innych parkingach płatnych ponosisz we własnym zakresie.

Samochody możesz zwrócić w dowolnym miejscu, w ramach zdefiniowanej strefie zwrotu w mieście, z którego nastąpiło rozpoczęcie rezerwacji. Aktualne strefy oddawania aut znajdziesz w aplikacji mobilnej.

Po opuszczeniu auta wybierz w aplikacji przycisk „Zakończ”. Auto musi być zamknięte, zapłon wyłączony oraz kluczyk do auta (jeżeli jest na wyposażeniu auta) odłożony w schowku po stronie pasażera. Aplikacja wyświetli także krótką ankietę stanu auta. Jej wypełnienie jest konieczne. Jeżeli wszystkie warunki zostaną spełnione, rezerwacja zostanie zakończona. Po każdej rezerwacji otrzymasz jej podsumowanie.

Dokładamy wszelkich starań aby samochody były umyte i zatankowane. Jeśli jedziesz w dłuższą podróż i poziom paliwa spadnie poniżej 1/4 baku lub konieczne będzie skorzystanie z myjni, możesz zapłacić na stacji paliw Orlen przy użyciu karty paliwowej, którą znajdziesz w schowku. Nr PIN do karty paliwowej otrzymasz w aplikacji mobilnej lub kontaktując się z infolinią 4mobility.

UWAGA: Nasze auta tankujemy wyłącznie paliwem bezołowiowym 95!

Samochodami 4Mobility możesz podróżować po całej Polsce. Wyjazd za granicę wymaga zgody 4Mobility – aby uzyskać taką zgodę skontaktuj się z naszą infolinią 222-288-455.

Ubezpieczenie

Nasze samochody posiadają "rozszerzone" ubezpieczenie OC i AC. W przypadku uszkodzeń powstałych z winy użytkownika, ponosi on opłatę równą kosztom naprawy samochodu, jednak nie więcej niż 1000 zł. W przypadku uszkodzeń nieobjętych ubezpieczeniem lub gwarancją producenta samochodu lub w przypadku braku dopełnienia obowiązków związanych ze zgłoszeniem szkody, użytkownik ponosi odpowiedzialność w zakresie pokrycia pełnej wartości naprawy.

Opłaty

Opłata wyliczona na podstawie realnych parametrów najmu jest pobierana bezpośrednio z karty płatniczej, dla krótkich rezerwacji po zakończeniu każdego najmu. Dla długich rezerwacji istnieje możliwość pobrania opłat częściowych przed lub w trakcie najmu. Status płatności za zakończone rezerwacje zobaczysz po ich wyświetleniu w menu „Rezerwacje”.

Opłata za korzystanie z samochodu 4mobility jest sumą dwóch elementów:

  • opłaty za czas korzystania z samochodu według wybranego przez Ciebie cennika lub specjalnego pakietu cennikowego
  • opłaty za faktycznie przejechany dystans (liczony w kilometrach), chyba, że wybrany przez Ciebie cennik wliczony jest pakiet darmowych lub promocyjnych ilości kilometrów.

Koszty paliwa oraz parkowania w Strefie Płatnego Parkowania standardowo wliczone są w cenę wynajmu. Wyjątkiem są specjalne pakiety cennikowe np. na dłuższe okresy wynajmu, w których Klient płaci niższe stawki za czas i dystans, ale może pokrywać we własnym zakresie koszty paliwa lub parkowania. Informacja szczegółowa dotycząca sposobów rozliczania znajduje się w opisie każdego pakietu.

Rozpoczęcie naliczania opłaty postojowej następuje po wyborze opcji “Zamknij” w trakcie trwania rezerwacji i trwa do ponownego otwarcia samochodu w aplikacji.

Nie widzisz odpowiedzi na swoje pytanie?

© 2020 4Mobility SA – carsharing, auta na minuty, auta na godziny.

Masz pytania?

© 2020 4Mobility SA – carsharing, auta na minuty, auta na godziny.